Timber\Post Object
(
[id] => 73567
[ID] => 73567
[object_type] => post
[ImageClass] => Timber\Image
[PostClass] => Timber\Post
[TermClass] => Timber\Term
[custom] => Array
(
[inline_featured_image] => 0
[_wpml_word_count] => {"total":14,"to_translate":{"en":14,"en-gb":14,"de":14,"es":14}}
[_edit_lock] => 1706714773:1
[_edit_last] => 1
[_pys_head_footer] => Array
(
[disable_global] =>
[head_any] =>
[head_desktop] =>
[head_mobile] =>
[footer_any] =>
[footer_desktop] =>
[footer_mobile] =>
)
[_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] =>
[_pys_super_pack_remove_pixel] => Select Pixel
[_pys_super_pack_remove_ga_pixel] => Select Pixel
[_pys_super_pack_remove_ads_pixel] => Select Pixel
[main_picture] => 57916
[_main_picture] => field_post_fields_main_picture
[main_picture_focus] =>
[_main_picture_focus] => field_post_fields_main_picture_focus
[custom_author] => Źródło: https://goodwoodpoland.pl/
[_custom_author] => field_post_fields_custom_author
[author_desc] =>
[_author_desc] => field_post_fields_author_desc
[components_0_textAlignment] => textLeft
[_components_0_textAlignment] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_textAlignment
[components_0_contentHtml] => "Ruch jest w stanie zastąpić prawie każdy lek, ale żaden lek nie zastąpi ruchu"
- W.Oczko
Motoryka duża i motoryka mała – podstawowe informacje
Zacznijmy od podstaw: umiejętności motoryczne to umiejętności, które umożliwiają wykonywanie ruchów i zadań, które wykonujemy każdego dnia.
Motoryka mała to takie umiejętności, które wymagają wysokiego stopnia kontroli i precyzji małych mięśni ręki (np. posługiwanie się widelcem).
Umiejętności związane z motoryką dużą wykorzystują duże mięśnie ciała, aby zapewnić równowagę, koordynację, czas reakcji i siłę fizyczną, dzięki czemu możemy wykonywać większe ruchy, takie jak chodzenie i skakanie.
Motoryka umożliwia dzieciom wykonywanie ruchów potrzebnych do codziennych zadań, od jedzenia po przemieszczanie się z miejsca na miejsce. Zazwyczaj dzieci rozwijają pewne umiejętności motoryczne w określonym wieku, ale nie każde dziecko osiąga kamienie milowe dokładnie w tym samym czasie. Dziecko z zaburzeniami motorycznymi ma problemy z poruszaniem się w sposób kontrolowa2skoordynowany i efektywny. Jeśli Twoje dziecko wydaje się mieć problemy z zakresu motoryki małej bądz dużej, to warto zgłosić się do fizjoterapeuty dziecięcego lub pediatry, prawdopodobnie zostanie ono poddane ocenie i może wymagać terapii fizycznej lub zajęciowej, aby nadrobić zaległości.
Umiejętności z zakresu motoryki małej
Czynności związane z
motoryką małą wymagają zręczności manualnej i często wymagają koordynacji ruchów dłoni i palców z oczami, co nazywamy
koordynacją ręka-oko.
Elementy składowe motoryki małej obejmują zdolność do chwytania i manipulowania przedmiotami, używania obu rąk do wykonania zadania oraz używania tylko kciuka i jednego palca do podniesienia czegoś, a nie całej ręki.
Poniżej podajemy tylko kilka przykładów
umiejętności motorycznych z zakresu motoryki małej, które zazwyczaj pojawiają się w różnych fazach rozwoju dziecka:
Od urodzenia do 3 miesiąca
- Używa rąk do huśtania się lub “uderzania” w przedmioty.
- Obserwuje ruchy rąk i zbliża je do ust.
Od 3 do 6 miesiąca
- Zaczyna przekładać przedmioty z jednej ręki do drugiej.
- Trzyma własne dłonie razem.
- Sięga po zabawki używając obu rąk
Od 6 do 9 miesiąca
- Zaczyna chwytać i trzymać się przedmiotów, takich jak butelka.
- Ściska przedmioty.
- Używa chwytu grabiącego, aby przesuwać przedmioty palcami.
Od 9 do 12 miesiąca
- Zaczyna okazywać preferencje dla jednej ręki w stosunku do drugiej.
- Wkłada małe przedmioty do kubka lub pojemnika.
- Przewraca strony w książce po kilka stron naraz.
- Rozwija chwyt szczypcowy (używa palca wskazującego i kciuka do chwytania przedmiotów).
- Karmi się samo używając paluszkow.
Od 12 do 18 miesiąca
- Buduje wieżę z dwóch klocków.
- Nabiera przedmioty za pomocą łyżki lub małej łopatki.
- Klaszcze w dłonie.
- Bazgrze kredkami na papierze.
- Macha na pożegnanie.
Od 18 miesiąca do 2 lat
- Zaczyna trzymać kredkę opuszkami palców i kciukiem.
- Buduje wieżę o wysokości trzech do czterech klocków.
- Otwiera luźno zapakowane paczki lub pojemniki.
- Przewraca strony w książce po jednej stronie na raz.
- Zakłada kółka na kołki
2 lata
- Układa wieżę z klocków o wysokości dziewięciu klocków.
- Przekręca gałki drzwiowe.
- Samodzielnie myje ręce.
- Zapina i rozpina duże zamki błyskawiczne.
- Manipuluje plasteliną lub ciastem do zabawy.
[_components_0_contentHtml] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_contentHtml
[components_0_options_two_columns] => 0
[_components_0_options_two_columns] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_options_two_columns
[components_0_options] =>
[_components_0_options] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_options
[components] => Array
(
[0] => blockWysiwyg
[1] => BlockImage
[2] => blockWysiwyg
[3] => BlockTwoImages
[4] => blockWysiwyg
)
[_components] => field_post_fields_components
[cmplz_hide_cookiebanner] =>
[_wpml_media_duplicate] => 1
[_wpml_media_featured] => 1
[_wpml_location_migration_done] => 1
[components_1_image] => 56799
[_components_1_image] => field_post_fields_components_BlockImage_image
[components_2_textAlignment] => textLeft
[_components_2_textAlignment] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_textAlignment
[components_2_contentHtml] =>
Motoryka duża
Motoryka duża to ruchy, które angażują duże grupy mięśni i są zazwyczaj bardziej szerokie i energiczne niż ruchy motoryki małej. Ruchy te obejmują chodzenie, kopanie, skakanie i wchodzenie po schodach. Niektóre kamienie milowe dla dużej motoryki obejmują również koordynację oko-ręka, takie jak rzucanie lub łapanie piłki.
Poniżej zobacz kilka umiejętności motoryki dużej, które zazwyczaj pojawiają się w różnych fazach rozwoju dziecka.
Od 3 do 6 miesiąca
- Podnosi ręce i nogi po położeniu na brzuchu
- Przewraca się na bok
- Podtrzymuje własną głowke w pozycji “na brzuszku”.
Od 6 do 12 miesiąca
- Czołga się
- Podciąga się z pozycji siedzącej do stojącej
- Siada bez podparcia
Wiek 1 rok
- Wspina się na niskie meble
- Wspina się po schodach z pomocą
- Ciągnie lub pcha zabawki na kółkach
- Chodzi trzymając się za jedną rękę
Wiek 2 lata
- Skacze używając obu stóp jednocześnie
- Potrafi chodzić na palcach
- Chodzi po schodach bez pomocy
Wiek 3 lata
- Jeździ na rowerze trójkołowym używając pedałów, bez pomocy osoby dorosłej
- Biega bez upadku
- Rzuca piłkę do osoby dorosłej stojącej w odległości 1,5m.
Wiek 4 lata
- Łapie piłkę rękami i “ciałem”
- Biega płynnie, zmieniając prędkość
- Chodzi po schodach na zmianę stopami
Wiek 5 lat
- Łapie piłkę dwoma rękami
- Skacze na jednej nodze
- Wykonuje podskoki i dotknięcia palcami stóp
- Chodzi po schodach w górę i w dół niosąc przedmioty.
Wiek 6 lat
- Kopie toczącą się piłkę
- Przeskakuje przez przedmioty o wysokości 25cm
- Jeździ na rowerze z dodatkowymi kółkami.
- Rzuca celnie z dokładnością do miejsca.
Zachęcaj swoje dziecko do pracy nad umiejętnościami motorycznymi,w zależności od jego wieku. Dla niemowlaka, zachęcaj by spędzało dużo czasu na brzuszku. A kiedy już to opanuje, zachęcaj je do sięgania po zabawki (a później raczkowania w ich kierunku) umieszczone przed nim. Aby zachęcić dziecko do wstawania (a później chodzenia), zapewnij w pobliżu stabilne i bezpieczne punkty podparcia (np.
bujak). Maluchami i przedszkolaki, zachęcaj je do budowania fortów, tańczenia do piosenek takich jak “Głowa, ramiona, kolana, palce”, udawania i ciągnięcia swoich zabawek tworząc pociąg z wagonami.
Zobacz
nasze produkty
wspierające
motorykę dużą:
[_components_2_contentHtml] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_contentHtml
[components_2_options_two_columns] => 0
[_components_2_options_two_columns] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_options_two_columns
[components_2_options] =>
[_components_2_options] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_options
[components_3_image_1] => 57015
[_components_3_image_1] => field_post_fields_components_BlockTwoImages_image_1
[components_3_image_2] => 56450
[_components_3_image_2] => field_post_fields_components_BlockTwoImages_image_2
[components_4_textAlignment] => textLeft
[_components_4_textAlignment] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_textAlignment
[components_4_contentHtml] =>
Opóźnienia w rozwoju umiejętności motorycznych
Dzieci z chorobami neurologicznymi lub opóźnieniami rozwojowymi mogą mieć trudności z umiejętnościami motoryki małej. Trudności w motoryce małej często nie są zdiagnozowane aż do przedszkola, kiedy staje się bardziej oczywiste, że dzieci zmagają się z różnymi zajęciami szkolnymi, takimi jak nauka odwzorowania kształtów lub liter.
U niektórych dzieci diagnozuje się dysgrafię, zaburzenie uczenia się wpływające na umiejętność pisania, a u innych zaburzenia koordynacji rozwojowej (zaburzenia rozwoju ruchowego lub dyspraksję), które nadal nie są szeroko rozumiane. Dzieci z trudnościami w zakresie małych umiejętności motorycznych mogą potrzebować terapii zajęciowej, produktów wspomagających i większej uwagi.
Łatwiej jest zauważyć, że dziecko nie osiąga kamieni milowych w zakresie motoryki dużej niż małej, ponieważ motoryka duża należy do najbardziej wyczekiwanych. Prawdopodobnie z niecierpliwością oczekujesz, że dziecko będzie się przekręcać z boku na bok, raczkować, podciągać się na meblach i stawiać pierwsze kroki. W miarę jak dziecko rośnie, zauważasz, kiedy biega i bawi się oraz jak dobrze radzi sobie w grach fizycznych i sportach.
Dzieci z problemami neurologicznymi, opóźnieniami rozwojowymi lub niepełnosprawnością są zazwyczaj w pierwszym kroku diagnozowane przez pediatrę. Opóźnienia w zakresie umiejętności motoryki dużej mogą być na przykład oznaką
dyspraksji (upośledzenie koordynacji ruchowej). Jeśli dziecko ma problemy z motoryką duża , wskazana jest fizjoterapia, aby mu pomóc w rozwoju umiejętności.
[_components_4_contentHtml] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_contentHtml
[components_4_options_two_columns] => 0
[_components_4_options_two_columns] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_options_two_columns
[components_4_options] =>
[_components_4_options] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_options
[_cmplz_scanned_post] => 1
)
[_content:protected] =>
[_permalink:protected] =>
[_next:protected] => Array
(
)
[_prev:protected] => Array
(
)
[_css_class:protected] =>
[post_author] => 1
[post_content] => [flyntTheContent id="73567"]
[post_date] => 2024-01-31 10:32:39
[post_excerpt] =>
[post_parent] => 0
[post_status] => publish
[post_title] => Motoryka duża i mała - czym się różnią?
[post_type] => post
[slug] => motoryka-duza-i-mala-czym-sie-roznia
[__type:protected] =>
[inline_featured_image] => 0
[_wpml_word_count] => {"total":14,"to_translate":{"en":14,"en-gb":14,"de":14,"es":14}}
[_edit_lock] => 1706714773:1
[_edit_last] => 1
[_pys_head_footer] => Array
(
[disable_global] =>
[head_any] =>
[head_desktop] =>
[head_mobile] =>
[footer_any] =>
[footer_desktop] =>
[footer_mobile] =>
)
[_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] =>
[_pys_super_pack_remove_pixel] => Select Pixel
[_pys_super_pack_remove_ga_pixel] => Select Pixel
[_pys_super_pack_remove_ads_pixel] => Select Pixel
[main_picture] => 57916
[_main_picture] => field_post_fields_main_picture
[main_picture_focus] =>
[_main_picture_focus] => field_post_fields_main_picture_focus
[custom_author] => Źródło: https://goodwoodpoland.pl/
[_custom_author] => field_post_fields_custom_author
[author_desc] =>
[_author_desc] => field_post_fields_author_desc
[components_0_textAlignment] => textLeft
[_components_0_textAlignment] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_textAlignment
[components_0_contentHtml] => "Ruch jest w stanie zastąpić prawie każdy lek, ale żaden lek nie zastąpi ruchu"
- W.Oczko
Motoryka duża i motoryka mała – podstawowe informacje
Zacznijmy od podstaw: umiejętności motoryczne to umiejętności, które umożliwiają wykonywanie ruchów i zadań, które wykonujemy każdego dnia.
Motoryka mała to takie umiejętności, które wymagają wysokiego stopnia kontroli i precyzji małych mięśni ręki (np. posługiwanie się widelcem).
Umiejętności związane z motoryką dużą wykorzystują duże mięśnie ciała, aby zapewnić równowagę, koordynację, czas reakcji i siłę fizyczną, dzięki czemu możemy wykonywać większe ruchy, takie jak chodzenie i skakanie.
Motoryka umożliwia dzieciom wykonywanie ruchów potrzebnych do codziennych zadań, od jedzenia po przemieszczanie się z miejsca na miejsce. Zazwyczaj dzieci rozwijają pewne umiejętności motoryczne w określonym wieku, ale nie każde dziecko osiąga kamienie milowe dokładnie w tym samym czasie. Dziecko z zaburzeniami motorycznymi ma problemy z poruszaniem się w sposób kontrolowa2skoordynowany i efektywny. Jeśli Twoje dziecko wydaje się mieć problemy z zakresu motoryki małej bądz dużej, to warto zgłosić się do fizjoterapeuty dziecięcego lub pediatry, prawdopodobnie zostanie ono poddane ocenie i może wymagać terapii fizycznej lub zajęciowej, aby nadrobić zaległości.
Umiejętności z zakresu motoryki małej
Czynności związane z
motoryką małą wymagają zręczności manualnej i często wymagają koordynacji ruchów dłoni i palców z oczami, co nazywamy
koordynacją ręka-oko.
Elementy składowe motoryki małej obejmują zdolność do chwytania i manipulowania przedmiotami, używania obu rąk do wykonania zadania oraz używania tylko kciuka i jednego palca do podniesienia czegoś, a nie całej ręki.
Poniżej podajemy tylko kilka przykładów
umiejętności motorycznych z zakresu motoryki małej, które zazwyczaj pojawiają się w różnych fazach rozwoju dziecka:
Od urodzenia do 3 miesiąca
- Używa rąk do huśtania się lub “uderzania” w przedmioty.
- Obserwuje ruchy rąk i zbliża je do ust.
Od 3 do 6 miesiąca
- Zaczyna przekładać przedmioty z jednej ręki do drugiej.
- Trzyma własne dłonie razem.
- Sięga po zabawki używając obu rąk
Od 6 do 9 miesiąca
- Zaczyna chwytać i trzymać się przedmiotów, takich jak butelka.
- Ściska przedmioty.
- Używa chwytu grabiącego, aby przesuwać przedmioty palcami.
Od 9 do 12 miesiąca
- Zaczyna okazywać preferencje dla jednej ręki w stosunku do drugiej.
- Wkłada małe przedmioty do kubka lub pojemnika.
- Przewraca strony w książce po kilka stron naraz.
- Rozwija chwyt szczypcowy (używa palca wskazującego i kciuka do chwytania przedmiotów).
- Karmi się samo używając paluszkow.
Od 12 do 18 miesiąca
- Buduje wieżę z dwóch klocków.
- Nabiera przedmioty za pomocą łyżki lub małej łopatki.
- Klaszcze w dłonie.
- Bazgrze kredkami na papierze.
- Macha na pożegnanie.
Od 18 miesiąca do 2 lat
- Zaczyna trzymać kredkę opuszkami palców i kciukiem.
- Buduje wieżę o wysokości trzech do czterech klocków.
- Otwiera luźno zapakowane paczki lub pojemniki.
- Przewraca strony w książce po jednej stronie na raz.
- Zakłada kółka na kołki
2 lata
- Układa wieżę z klocków o wysokości dziewięciu klocków.
- Przekręca gałki drzwiowe.
- Samodzielnie myje ręce.
- Zapina i rozpina duże zamki błyskawiczne.
- Manipuluje plasteliną lub ciastem do zabawy.
[_components_0_contentHtml] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_contentHtml
[components_0_options_two_columns] => 0
[_components_0_options_two_columns] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_options_two_columns
[components_0_options] =>
[_components_0_options] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_options
[components] => Array
(
[0] => blockWysiwyg
[1] => BlockImage
[2] => blockWysiwyg
[3] => BlockTwoImages
[4] => blockWysiwyg
)
[_components] => field_post_fields_components
[cmplz_hide_cookiebanner] =>
[_wpml_media_duplicate] => 1
[_wpml_media_featured] => 1
[_wpml_location_migration_done] => 1
[components_1_image] => 56799
[_components_1_image] => field_post_fields_components_BlockImage_image
[components_2_textAlignment] => textLeft
[_components_2_textAlignment] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_textAlignment
[components_2_contentHtml] =>
Motoryka duża
Motoryka duża to ruchy, które angażują duże grupy mięśni i są zazwyczaj bardziej szerokie i energiczne niż ruchy motoryki małej. Ruchy te obejmują chodzenie, kopanie, skakanie i wchodzenie po schodach. Niektóre kamienie milowe dla dużej motoryki obejmują również koordynację oko-ręka, takie jak rzucanie lub łapanie piłki.
Poniżej zobacz kilka umiejętności motoryki dużej, które zazwyczaj pojawiają się w różnych fazach rozwoju dziecka.
Od 3 do 6 miesiąca
- Podnosi ręce i nogi po położeniu na brzuchu
- Przewraca się na bok
- Podtrzymuje własną głowke w pozycji “na brzuszku”.
Od 6 do 12 miesiąca
- Czołga się
- Podciąga się z pozycji siedzącej do stojącej
- Siada bez podparcia
Wiek 1 rok
- Wspina się na niskie meble
- Wspina się po schodach z pomocą
- Ciągnie lub pcha zabawki na kółkach
- Chodzi trzymając się za jedną rękę
Wiek 2 lata
- Skacze używając obu stóp jednocześnie
- Potrafi chodzić na palcach
- Chodzi po schodach bez pomocy
Wiek 3 lata
- Jeździ na rowerze trójkołowym używając pedałów, bez pomocy osoby dorosłej
- Biega bez upadku
- Rzuca piłkę do osoby dorosłej stojącej w odległości 1,5m.
Wiek 4 lata
- Łapie piłkę rękami i “ciałem”
- Biega płynnie, zmieniając prędkość
- Chodzi po schodach na zmianę stopami
Wiek 5 lat
- Łapie piłkę dwoma rękami
- Skacze na jednej nodze
- Wykonuje podskoki i dotknięcia palcami stóp
- Chodzi po schodach w górę i w dół niosąc przedmioty.
Wiek 6 lat
- Kopie toczącą się piłkę
- Przeskakuje przez przedmioty o wysokości 25cm
- Jeździ na rowerze z dodatkowymi kółkami.
- Rzuca celnie z dokładnością do miejsca.
Zachęcaj swoje dziecko do pracy nad umiejętnościami motorycznymi,w zależności od jego wieku. Dla niemowlaka, zachęcaj by spędzało dużo czasu na brzuszku. A kiedy już to opanuje, zachęcaj je do sięgania po zabawki (a później raczkowania w ich kierunku) umieszczone przed nim. Aby zachęcić dziecko do wstawania (a później chodzenia), zapewnij w pobliżu stabilne i bezpieczne punkty podparcia (np.
bujak). Maluchami i przedszkolaki, zachęcaj je do budowania fortów, tańczenia do piosenek takich jak “Głowa, ramiona, kolana, palce”, udawania i ciągnięcia swoich zabawek tworząc pociąg z wagonami.
Zobacz
nasze produkty
wspierające
motorykę dużą:
[_components_2_contentHtml] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_contentHtml
[components_2_options_two_columns] => 0
[_components_2_options_two_columns] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_options_two_columns
[components_2_options] =>
[_components_2_options] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_options
[components_3_image_1] => 57015
[_components_3_image_1] => field_post_fields_components_BlockTwoImages_image_1
[components_3_image_2] => 56450
[_components_3_image_2] => field_post_fields_components_BlockTwoImages_image_2
[components_4_textAlignment] => textLeft
[_components_4_textAlignment] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_textAlignment
[components_4_contentHtml] =>
Opóźnienia w rozwoju umiejętności motorycznych
Dzieci z chorobami neurologicznymi lub opóźnieniami rozwojowymi mogą mieć trudności z umiejętnościami motoryki małej. Trudności w motoryce małej często nie są zdiagnozowane aż do przedszkola, kiedy staje się bardziej oczywiste, że dzieci zmagają się z różnymi zajęciami szkolnymi, takimi jak nauka odwzorowania kształtów lub liter.
U niektórych dzieci diagnozuje się dysgrafię, zaburzenie uczenia się wpływające na umiejętność pisania, a u innych zaburzenia koordynacji rozwojowej (zaburzenia rozwoju ruchowego lub dyspraksję), które nadal nie są szeroko rozumiane. Dzieci z trudnościami w zakresie małych umiejętności motorycznych mogą potrzebować terapii zajęciowej, produktów wspomagających i większej uwagi.
Łatwiej jest zauważyć, że dziecko nie osiąga kamieni milowych w zakresie motoryki dużej niż małej, ponieważ motoryka duża należy do najbardziej wyczekiwanych. Prawdopodobnie z niecierpliwością oczekujesz, że dziecko będzie się przekręcać z boku na bok, raczkować, podciągać się na meblach i stawiać pierwsze kroki. W miarę jak dziecko rośnie, zauważasz, kiedy biega i bawi się oraz jak dobrze radzi sobie w grach fizycznych i sportach.
Dzieci z problemami neurologicznymi, opóźnieniami rozwojowymi lub niepełnosprawnością są zazwyczaj w pierwszym kroku diagnozowane przez pediatrę. Opóźnienia w zakresie umiejętności motoryki dużej mogą być na przykład oznaką
dyspraksji (upośledzenie koordynacji ruchowej). Jeśli dziecko ma problemy z motoryką duża , wskazana jest fizjoterapia, aby mu pomóc w rozwoju umiejętności.
[_components_4_contentHtml] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_contentHtml
[components_4_options_two_columns] => 0
[_components_4_options_two_columns] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_options_two_columns
[components_4_options] =>
[_components_4_options] => field_post_fields_components_blockWysiwyg_options
[_cmplz_scanned_post] => 1
[post_date_gmt] => 2024-01-31 09:32:39
[comment_status] => open
[ping_status] => open
[post_password] =>
[post_name] => motoryka-duza-i-mala-czym-sie-roznia
[to_ping] =>
[pinged] =>
[post_modified] => 2024-01-31 15:03:58
[post_modified_gmt] => 2024-01-31 14:03:58
[post_content_filtered] =>
[guid] => https://imadeyou.com/?p=73567
[menu_order] => 0
[post_mime_type] =>
[comment_count] => 0
[filter] => raw
[status] => publish
)
or Array
(
[0] =>
)